Herroepingsrecht Herroepingsrecht

Informatie rondom garantie, retour en terugbetaling

Retourbeleid Deel 1

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa €5-10 per pakket (kleine zendingen) en voor de grote zendingen bedraagt dit boven de €10. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@doika.be.
Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Retourbeleid Deel 2

Om in aanmerking te komen voor een retourzending moet uw artikel ongebruikt zijn en in dezelfde staat verkeren als waarin u het ontvangen heeft. Het moet ook in de originele verpakking zitten, indien van toepassing.

Om uw retourzending af te ronden, hebben we een ontvangstbewijs of aankoopbewijs nodig.
Er zijn bepaalde situaties waarin slechts een gedeeltelijke terugbetaling wordt toegekend:

  1. - Elk artikel dat niet in de originele staat is, beschadigd is of onderdelen mist om redenen die niet te wijten zijn aan onze fout.
  2. - Elk artikel dat meer dan 30 dagen na levering wordt geretourneerd.

Garantie

Hoogwaardige producten van topmerken zoals die van Geroba en Doika leveren over het algemeen weinig problemen op. Maar geen enkel product is perfect en het is onmogelijk om de levensduur van een product volledig te garanderen zonder het berekenen van een marge voor mislukkingen.

Wat kunt u doen als u problemen heeft met een product dat u bij Doika heeft gekocht?

Het is niet altijd even eenvoudig om te bepalen of een productprobleem als een claim kan worden aangemerkt. Er zijn veel criteria om te overwegen. Enkele van de belangrijkste zijn:

-Hoe lang is het product al in gebruik?

-Hoe is het product gebruikt?

-Wat voor soort product is het?

-Wat stelt de garantie van het merk vast?

-Wat voor soort falen is het: gebruikersfalen, productiefalen, etc.?

-Werd het letsel veroorzaakt tijdens het transport?

Vergeet niet dat u elke keer dat u producten van Doika ontvangt, uw verpakkingen moet controleren. Als de pakketten zijn beschadigd, moet u snel de staat van de producten controleren voordat u de papieren ondertekent. Als de producten beschadigd zijn, zou dit een transportletsel betekenen, waarvoor de transporteur verantwoordelijk is. Zodra u ondertekend heeft zijn de vervoerders uitgesloten van alle verantwoordelijkheid voor de producten en zijn dus niet verplicht om de kosten te dekken van de schade.

Gelukkig gebeurt dit zelden door de grote verbeteringen die de merken hebben aangebracht op hun producten in de afgelopen jaren.

Hier is een voorbeeld van hoe een claim wordt behandeld. In dit geval een fail met een plantenbak:

  1. U dient Doika te informeren zodra u een probleem heeft met een product. Wacht niet om het ons te laten weten. Hoe langer je wacht, hoe meer kans je hebt dat de garantietermijn afloopt.
  2. U moet informeren over het tijdstip van aankoop, het probleem op zich, de gebruiksperiode van het product, en alle andere relevante achtergrondinformatie over de zaak.
  3. Als standaard procedure dient u ons 1 of meer foto's te sturen die het beschadigde product laten zien. Dit is de beste manier!
    We moeten zien wat er is gebeurd, om de claim beter te kunnen evalueren en om de eerlijkste beslissing te kunnen nemen.
    Bovendien hebben we foto's nodig voor het geval de claim de moeite waard was om door te sturen naar de producent.
  4. We verwerken de informatie en geven u een antwoord!
  5. Zodra we een oplossing hebben gevonden voor de claim (ofwel een nieuw product, ofwel een tegoedbon) zouden we overgaan tot het uitvoeren ervan.

Restituties

Zodra uw retourzending is ontvangen en gecontroleerd, sturen wij u een e-mail om u te informeren dat wij uw geretourneerde artikel hebben ontvangen. We zullen je ook op de hoogte brengen van de goedkeuring of afwijzing van je terugbetaling.

Als je goedgekeurd bent, dan wordt je terugbetaling verwerkt en wordt er automatisch een creditering toegepast op je creditcard of de oorspronkelijke betaalmethode, binnen 7 dagen wordt uw bedrag terug op uw rekening gestort.

Te late of ontbrekende terugbetalingen

Als u nog geen terugbetaling heeft ontvangen, controleer dan eerst uw bankrekening opnieuw.

Neem dan contact op met uw creditcardmaatschappij, het kan enige tijd duren voordat uw terugbetaling officieel is gepost.

Neem vervolgens contact op met uw bank. Vaak is er enige verwerkingstijd voordat een terugbetaling wordt gepost.

Als je dit allemaal hebt gedaan en je hebt nog steeds je terugbetaling niet ontvangen, neem dan contact met ons op via info@doika.be.

Ruilen

We vervangen alleen artikelen als deze defect of beschadigd zijn. Als u het artikel moet omruilen voor hetzelfde artikel, stuur ons dan een e-mail op info@doika.be en stuur uw artikel naar: Vonderstraat 6, 3900 Pelt, Limburg, België.

Verzending

Om uw product te retourneren, dient u uw product eerst aan te melden bij een Doika klantenservice medewerker. Dit doet u door een mail te sturen naar info@doika.be. In deze mail moet u uw order nummer vermelden, zodat we de retourzending kunnen aanmaken.

U bent zelf verantwoordelijk voor het betalen van uw eigen verzendkosten voor het retourneren van uw artikel. De verzendkosten worden niet gerestitueerd. Als u een terugbetaling ontvangt, worden de kosten van de retourzending in mindering gebracht op uw terugbetaling. Wel heeft u de mogelijkheid om in samenspraak met Doika het product kosteloos zelf binnen te brengen. Hiervoor dient in alle tijden een medewerker van Doika gecontacteerd te worden.

Afhankelijk van waar u woont, kan de tijd die het duurt voordat uw geruilde product u bereikt, variëren. Als u een artikel van meer dan 75 EUR verzendt, kunt u overwegen om een traceerbare verzendservice te gebruiken of een verzendverzekering af te sluiten. We garanderen niet dat we uw geretourneerde artikel zullen ontvangen. Indien wij het artikel niet ontvangen, door het verloren gaan bij de koerierdienst, kunnen wij niet verantwoordelijk gesteld worden voor dit verloren product. In dit geval zullen wij het product ook niet terug betalen. 

Vorderingen

Wij bieden 2 jaar claimrecht op producten die bij ons zijn gekocht. De garantie omvat fabricage- en materiaalfouten. Slijtage, verkeerd gebruik of overbelasting zijn niet inbegrepen in de garantie.
In alle gevallen moet er eerst contact worden opgenomen met onze leveranciers, om overeenstemming te bereiken over het claimproces.

Retourzendingen

In sommige gevallen - en alleen na een afspraak – kan Doika aanbieden om producten terug te nemen.
Het retourneren van artikelen is mogelijk tot 30 dagen na de leverdatum. 
U dient de retourvracht te betalen, en alle retourgoederen moeten zonder prijsaanduiding, nieuw en ongebruikt zijn en in de originele verpakking zitten.

Om uw product te retourneren, dient u uw product eerst aan te melden bij een Doika klantenservice medewerker. Dit doet u door een mail te sturen naar info@doika.be. In deze mail moet u uw order nummer vermelden, zodat we de retourzending kunnen aanmaken.

U bent zelf verantwoordelijk voor het betalen van uw eigen verzendkosten voor het retourneren van uw artikel. De verzendkosten worden niet gerestitueerd. Als u een terugbetaling ontvangt, worden de kosten van de retourzending in mindering gebracht op uw terugbetaling. Wel heeft u de mogelijkheid om in samenspraak met Doika het product kosteloos zelf binnen te brengen. Hiervoor dient in alle tijden een medewerker van Doika gecontacteerd te worden.

Afhankelijk van waar u woont, kan de tijd die het duurt voordat uw geruilde product u bereikt, variëren. Als u een artikel van meer dan 75 EUR verzendt, kunt u overwegen om een traceerbare verzendservice te gebruiken of een verzendverzekering af te sluiten. We garanderen niet dat we uw geretourneerde artikel zullen ontvangen. Indien wij het artikel niet ontvangen, door het verloren gaan bij de koerierdienst, kunnen wij niet verantwoordelijk gesteld worden voor dit verloren product. In dit geval zullen wij het product ook niet terug betalen. 

Identiteit ondernemer

Doika BV
Vonderstraat 6 3900 Pelt België
info@doika.be
+32492 82 39 48
BTW-nr.: BE0770459914
KBO-nr.: 0770459914
IBAN: BE42 7370 5535 9054

 

 

Informatie rondom garantie, retour en terugbetaling

Retourbeleid Deel 1

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa €5-10 per pakket (kleine zendingen) en voor de grote zendingen bedraagt dit boven de €10. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@doika.be.
Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Retourbeleid Deel 2

Om in aanmerking te komen voor een retourzending moet uw artikel ongebruikt zijn en in dezelfde staat verkeren als waarin u het ontvangen heeft. Het moet ook in de originele verpakking zitten, indien van toepassing.

Om uw retourzending af te ronden, hebben we een ontvangstbewijs of aankoopbewijs nodig.
Er zijn bepaalde situaties waarin slechts een gedeeltelijke terugbetaling wordt toegekend:

  1. - Elk artikel dat niet in de originele staat is, beschadigd is of onderdelen mist om redenen die niet te wijten zijn aan onze fout.
  2. - Elk artikel dat meer dan 30 dagen na levering wordt geretourneerd.

Garantie

Hoogwaardige producten van topmerken zoals die van Geroba en Doika leveren over het algemeen weinig problemen op. Maar geen enkel product is perfect en het is onmogelijk om de levensduur van een product volledig te garanderen zonder het berekenen van een marge voor mislukkingen.

Wat kunt u doen als u problemen heeft met een product dat u bij Doika heeft gekocht?

Het is niet altijd even eenvoudig om te bepalen of een productprobleem als een claim kan worden aangemerkt. Er zijn veel criteria om te overwegen. Enkele van de belangrijkste zijn:

-Hoe lang is het product al in gebruik?

-Hoe is het product gebruikt?

-Wat voor soort product is het?

-Wat stelt de garantie van het merk vast?

-Wat voor soort falen is het: gebruikersfalen, productiefalen, etc.?

-Werd het letsel veroorzaakt tijdens het transport?

Vergeet niet dat u elke keer dat u producten van Doika ontvangt, uw verpakkingen moet controleren. Als de pakketten zijn beschadigd, moet u snel de staat van de producten controleren voordat u de papieren ondertekent. Als de producten beschadigd zijn, zou dit een transportletsel betekenen, waarvoor de transporteur verantwoordelijk is. Zodra u ondertekend heeft zijn de vervoerders uitgesloten van alle verantwoordelijkheid voor de producten en zijn dus niet verplicht om de kosten te dekken van de schade.

Gelukkig gebeurt dit zelden door de grote verbeteringen die de merken hebben aangebracht op hun producten in de afgelopen jaren.

Hier is een voorbeeld van hoe een claim wordt behandeld. In dit geval een fail met een plantenbak:

  1. U dient Doika te informeren zodra u een probleem heeft met een product. Wacht niet om het ons te laten weten. Hoe langer je wacht, hoe meer kans je hebt dat de garantietermijn afloopt.
  2. U moet informeren over het tijdstip van aankoop, het probleem op zich, de gebruiksperiode van het product, en alle andere relevante achtergrondinformatie over de zaak.
  3. Als standaard procedure dient u ons 1 of meer foto's te sturen die het beschadigde product laten zien. Dit is de beste manier!
    We moeten zien wat er is gebeurd, om de claim beter te kunnen evalueren en om de eerlijkste beslissing te kunnen nemen.
    Bovendien hebben we foto's nodig voor het geval de claim de moeite waard was om door te sturen naar de producent.
  4. We verwerken de informatie en geven u een antwoord!
  5. Zodra we een oplossing hebben gevonden voor de claim (ofwel een nieuw product, ofwel een tegoedbon) zouden we overgaan tot het uitvoeren ervan.

Restituties

Zodra uw retourzending is ontvangen en gecontroleerd, sturen wij u een e-mail om u te informeren dat wij uw geretourneerde artikel hebben ontvangen. We zullen je ook op de hoogte brengen van de goedkeuring of afwijzing van je terugbetaling.

Als je goedgekeurd bent, dan wordt je terugbetaling verwerkt en wordt er automatisch een creditering toegepast op je creditcard of de oorspronkelijke betaalmethode, binnen 7 dagen wordt uw bedrag terug op uw rekening gestort.

Te late of ontbrekende terugbetalingen

Als u nog geen terugbetaling heeft ontvangen, controleer dan eerst uw bankrekening opnieuw.

Neem dan contact op met uw creditcardmaatschappij, het kan enige tijd duren voordat uw terugbetaling officieel is gepost.

Neem vervolgens contact op met uw bank. Vaak is er enige verwerkingstijd voordat een terugbetaling wordt gepost.

Als je dit allemaal hebt gedaan en je hebt nog steeds je terugbetaling niet ontvangen, neem dan contact met ons op via info@doika.be.

Ruilen

We vervangen alleen artikelen als deze defect of beschadigd zijn. Als u het artikel moet omruilen voor hetzelfde artikel, stuur ons dan een e-mail op info@doika.be en stuur uw artikel naar: Vonderstraat 6, 3900 Pelt, Limburg, België.

Verzending

Om uw product te retourneren, dient u uw product eerst aan te melden bij een Doika klantenservice medewerker. Dit doet u door een mail te sturen naar info@doika.be. In deze mail moet u uw order nummer vermelden, zodat we de retourzending kunnen aanmaken.

U bent zelf verantwoordelijk voor het betalen van uw eigen verzendkosten voor het retourneren van uw artikel. De verzendkosten worden niet gerestitueerd. Als u een terugbetaling ontvangt, worden de kosten van de retourzending in mindering gebracht op uw terugbetaling. Wel heeft u de mogelijkheid om in samenspraak met Doika het product kosteloos zelf binnen te brengen. Hiervoor dient in alle tijden een medewerker van Doika gecontacteerd te worden.

Afhankelijk van waar u woont, kan de tijd die het duurt voordat uw geruilde product u bereikt, variëren. Als u een artikel van meer dan 75 EUR verzendt, kunt u overwegen om een traceerbare verzendservice te gebruiken of een verzendverzekering af te sluiten. We garanderen niet dat we uw geretourneerde artikel zullen ontvangen. Indien wij het artikel niet ontvangen, door het verloren gaan bij de koerierdienst, kunnen wij niet verantwoordelijk gesteld worden voor dit verloren product. In dit geval zullen wij het product ook niet terug betalen. 

Vorderingen

Wij bieden 2 jaar claimrecht op producten die bij ons zijn gekocht. De garantie omvat fabricage- en materiaalfouten. Slijtage, verkeerd gebruik of overbelasting zijn niet inbegrepen in de garantie.
In alle gevallen moet er eerst contact worden opgenomen met onze leveranciers, om overeenstemming te bereiken over het claimproces.

Retourzendingen

In sommige gevallen - en alleen na een afspraak – kan Doika aanbieden om producten terug te nemen.
Het retourneren van artikelen is mogelijk tot 30 dagen na de leverdatum. 
U dient de retourvracht te betalen, en alle retourgoederen moeten zonder prijsaanduiding, nieuw en ongebruikt zijn en in de originele verpakking zitten.

Om uw product te retourneren, dient u uw product eerst aan te melden bij een Doika klantenservice medewerker. Dit doet u door een mail te sturen naar info@doika.be. In deze mail moet u uw order nummer vermelden, zodat we de retourzending kunnen aanmaken.

U bent zelf verantwoordelijk voor het betalen van uw eigen verzendkosten voor het retourneren van uw artikel. De verzendkosten worden niet gerestitueerd. Als u een terugbetaling ontvangt, worden de kosten van de retourzending in mindering gebracht op uw terugbetaling. Wel heeft u de mogelijkheid om in samenspraak met Doika het product kosteloos zelf binnen te brengen. Hiervoor dient in alle tijden een medewerker van Doika gecontacteerd te worden.

Afhankelijk van waar u woont, kan de tijd die het duurt voordat uw geruilde product u bereikt, variëren. Als u een artikel van meer dan 75 EUR verzendt, kunt u overwegen om een traceerbare verzendservice te gebruiken of een verzendverzekering af te sluiten. We garanderen niet dat we uw geretourneerde artikel zullen ontvangen. Indien wij het artikel niet ontvangen, door het verloren gaan bij de koerierdienst, kunnen wij niet verantwoordelijk gesteld worden voor dit verloren product. In dit geval zullen wij het product ook niet terug betalen. 

Identiteit ondernemer

Doika BV
Vonderstraat 6 3900 Pelt België
info@doika.be
+32492 82 39 48
BTW-nr.: BE0770459914
KBO-nr.: 0770459914
IBAN: BE42 7370 5535 9054

 

 

Net toegevoegd aan uw verlanglijstje:
Mijn verlanglijstje
U heeft dit product net aan de winkelwagen toegevoegd:
Ga naar de winkelwagen